fredag den 8. marts 2013

En bizar fortolkning af almen interesse


Journalister skal følge landets love og nogle etiske retningslinjer. Og gør de ikke det, kan de alligevel i nogle tilfælde slippe fri af lovens lange arm i tilfælde, hvor andre får blæst frisuren bagud af trykbølgen fra slaget med lovens hammer.  Det under forudsætning af, at det, de gør, kan påberåbe sig almenhedens interesse.

Jeg kan på jungletrommerne forstå, at Ekstra Bladet ser det som værende af essentiel samfundsinteresse, at gale jihadister ved, hvor Lars Hedegaard bor, så han kan komme af dage på klassisk foreskreven vis - med hovedet savet over af en sløv kniv.

Lars Hedegaard har selv sendt følgende takkebrev, fordi hele landets ypperste vagthund er sit ansvar så dybt bevidst:

På side 10 i dagens avis bringer Ekstra Bladets medarbejder Bo Poulsen den opsigtsvækkende nyhed om at mine sager er blevet flyttet ud af min tidligere bopæl på Pelargonievej.

For at gøre det nemmere for nye revolvermænd at finde mig, er dine kvikke medarbejdere fulgt efter flyttebilen. Ulykkeligvis blev de passet op af en betjent, der ville se deres kørekort, mens flyttemændene forsvandt rundt om nogle hjørner.

Ekstra Bladet har i det hele taget haft nogle svære dage. Først måtte I ikke forulempe Lars Barfoed på Christiansborg, og nu bliver I forhindret i at fortælle hellige krigere, hvor jeg skal bo. Pressen har svære vilkår.
Hvad skulle vi dog gøre uden Ekstra Bladet, og sagens natur gør, at jeg lige må træde i såret igen, hvad skulle halshugsningslystne dog gøre uden Ekstra Bladet?

"Find dig i Ekstra Bladet, eller find dig i hvad som helst!" Så sandt så det kioskbasker, Inshallah, Inshallah.

Der foreligger ingen oplysninger omkring, hvorvidt sagen har ført til selvransagelse og eventuelle undskyldninger. Men at man ikke har sendt noget i den stil ud med Ekstratryk og i klar og tydelig offentlighed, det siger vel også en del.


0 kommentarer: