onsdag den 29. juli 2009

Goldfrapp

Jeg blev forelsket i Goldfrapp allerede for mange år siden, da hun figurerede på Trickys Maxinquaye album. Jeg må tilstå at jeg har glemt at følge hende siden, jeg købte hendes debut album, Utopia, et fantastisk album.

Der er der noget jeg er gået glip af. Som musiker prøver hun forskellige genrer og er ikke helt beregnelig, hvilket i sig selv er et charmerende træk.

Først lad os gå tilbage til kærlighed ved første lyt, Ponderosa fra maxinquaye, åh gud hvor jeg elsker hendes stemme og i det her tilfælde accent:



Så en lille live version af Utopia, hvor operaen vist ikke lige er hende, men resten er godt nok, omend jeg ikke er enig i den politiske dimension af teksten:



Men siden har hun jo udgivet nye spændende sager, denne her muntre lille pop/glam sag, det er svært at lade være med at både nyde og trække lidt på smilebåndet over:



Denne her skal absolut med og videoen er simpelthen fantastisk. Frihed er det bedste guld, utrolig smuk og anderledes video:

0 kommentarer: