mandag den 16. marts 2009

Hjælp - jeg er overvægtig

Hver femte dansker er for fed! De har et BMI over 30, og jeg er en af dem! Jeg er Citat:

Du er overvægtig.

Din vægt udgør en helbredsrisiko for dig, og du bør tabe dig. Du kan dog glæde dig over, at du hurtigt vil se store resultater på badevægten, når du ændrer i dine kostvaner. Det er ikke urealistisk at du kan tabe dig tabe 1 kg om ugen.


Uha dada mit helbred er i fare!

Det betyder nok ikke skid, at jeg måler 120 cm om brystet og 103 cm omkring bredeste sted i delleafdelingen.

For når man har et BMI, på over 30, så dør man snart af hjertestop, blodpropper, sukkersyge, osv.

Nej, har været omkring det før, ikke at dyrke motion er usundt, men om du er tynd, og dit BMI, siger ikke nødvendigvis noget om dit helbred.
Tvært i mod, man overser, hvor usunde mange tynde mennesker er.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hør nu, Thomas, det handler ikke om, at du er udsat for en sundhedsrisiko, det er en advarsel, det handler om, at du er KLAM !

Betragt det logisk, hvorfor skulle du som sundhedsrisiko udgøre en særlig fare, hvis ikke den var moralsk i forstanden dømmende. Jeg mener du dør jo statistisk set alligevel før alle de andre, fordi du er for fed. På den konto går regnestykket formentlig op økonomisk betragtet. Den belastning du er for sygehuset, tager du i den anden ende fordi du dør af det.
Hensigten med oplysningerne er ikke at hjælpe dig til et længere liv, for så ville argumentet ikke være at du er en sundhedsrisiko men velvære med henblik på øget livskvalitet, hensigten er at fortælle dig: At du er klam og bør rette ind med henblik på, at din klamhed ikke koster for mange for meget mens vi venter på, at du stiller din størrelse 49...(man bliver også fed på¨fødderne...)

Jeg tror forresten, at jeg er klammere, men den slags kommer ikke på min blog :-D

Anonym sagde ...

Forresten så håber jeg, at du fangede ironien. Bliver pludselig i tvivl :-o

Thomas Bolding Hansen sagde ...

Nej, nej, fangede den fint.

Jeg bliver blot deprimeret over hvor mange idioter der i verden, og hvor meget idioti de har gang i på en gang:)